Thursday, March 4, 2010

Siri Permainan Pendidikan Untuk Anak-Anak

Siapa yang ada anak tentu tahu bertapa kuatnya kuasa pujukan anak-anak kecil untuk meminta ibubapa mereka membelikan sesuatu. Ibubapa mana yang sanggup mendengar rengekan anak? Dan anda juga akan tahu bertapa kuatnya kasih sayang antara ibubapa kepada anak-anak mereka sehingga mereka sanggup untuk berlapar asalkan anak mereka kenyang.



Memperkenalkan games mewarna online berunsur Islam pertama dalam Bahasa Malaysia, Games Mewarna AnakkuSayang.
Sesuai untuk anak 2 - 7 tahun.


"Setiap kanak-kanak dilahirkan dengan potensi kebijaksanaan yang lebih tinggi dari Leonardo Da Vinci. Mengajar seorang bayi berusia satu tahun pengetahuan ensiklopedia adalah lebih mudah berbanding budak berusia 6 tahun"

Selepas anak berusia 6 tahun, 90% dari perkembangan otaknya telahpun sempurna. Perkembangan pesat otak seorang manusia berlaku pada 6 tahun pertama kehidupannya.

Bak kata pepatah Melayu, melentur buluh biarlah dari rebungnya. Pepatah Arab pula menyebut mendidik anak ketika kecil umpama mengukir di atas batu, mendidik ketika anak dewasa umpama mengukir di atas air. Sebab ituah kita harus bertindak lebih awal dalam mendidik anak-anak. Jangan sampai sudah menjadi buluh baru nak dilentur!

Sphere: Related Content

No comments:

Post a Comment